Site icon Budapesti krónika

Vitézy Dávid – A gödöllői HÉV fejlesztését megtaláljuk Lázár János 2022 végi listáján

Vitézy Dávid 

Olvasom a hangzatos kampánybejelentést: indul a gödöllői hév fejlesztése. Ilyesmit hallva mindig érdemes fellapozni, a ciklus elején milyen döntések születtek. A gödöllői HÉV fejlesztését ugyanis megtaláljuk Lázár János 2022 végi listáján, amelyet saját kezével firkált össze és írta oda, hogy “Nem! Lezárni!”. A magyar sajtó persze az előzmények nélkül hozza, hogy indul a gödöllői hév fejlesztése – annyi a gond, hogy ez már korábban is megtörtént, és épp Lázár állította le. Ugyanis most nulláról kezdenék újra a tervezést egy olyan vonalon, ami már sok milliárd forintért ugyanezzel a műszaki tartalommal meg lett tervezve.

Még Tarlós István főpolgármestersége alatt indult el a BKK részéről a gödöllői hév és a metró integrációjának tervezése, ezt akkoriban Kovács Péter XVI. és a tragikusan fiatalon elhunyt Riz Levente XVII. kerületi polgármester harcolta ki akkor a Fővárosi Közgyűlésben. A sok milliárdos tervezési munkát jelentősen késleltette, hogy a hévek átkerültek állami tulajdonba, végül a Kormány 2021-ben döntött úgy, hogy a tervezést a hévek gazdájaként folytatja, uniós pénzt is rendelt hozzá, és 5,7 milliárd forintért a BFK átvette a korábbi tervezés irányítását. Sikerült megállapodni a műszaki tartalomról mind a négy érintett kerülettel és a Fővárossal, az engedélyezési tervek szinte véglegesek voltak, amikor megérkezett Lázár János, odaírta, hogy “Nem! Lezárni”, és ezzel ment a szerződés, a tervek és az uniós pénz is a kukába.

Amikor most ugyanez a Lázár János bejelenti, hogy nulláról újrakezdik az egész beruházást úgy, hogy a tervezésre (!) újból kiírt tenderen az ajánlatok beadási határideje a 2026-os választásokkal esik egybe (!), nehéz azért nem arra gondolni, hogy ez csak egy kampánybejelentés, amit egy percig sem gondolnak komolyan. Ugyanis, ha a gödöllői hév fejlesztését, sőt, bármelyik hév-vonal fejlesztését egy percig is komolyan vette volna ez a közlekedési kormányzat, akkor az elmúlt három évben nem csak és kizárólag romboltak volna minden beruházás körül.


Exit mobile version