Fővárosi képviselőként tavaly az egyik első előterjesztésem arra vonatkozott, hogy a Közgyűlés álljon ki a reptéri vasút eredeti, országos hálózatba integrált koncepciója mellett.
Sokan akkor is lehurrogtak, hogy semmi értelme az ilyen elvi kiállásoknak – pedig a Közgyűlés nagy többséggel állt ki a vasútba integrált megoldás terve mellett. És úgy tűnik, lett hatása: Lázár János és Nagy Márton miniszterek ma többek között azt jelentették be, hogy a korábbi tervektől eltérően koncesszióban, az országos hálózatba kapcsolódva, Kőbánya-Kispest és Monor között megépülő vasút vezet majd a Liszt Ferenc repülőtérre. Ez azt jelenti, hogy egy fontos nagyberuházás kapcsán sikerült érdemi eredményt elérnünk.
Immár 8 éve azt képviselem, hogy a reptéri vasútra nagyon is szükség van, de olyan módon, hogy az új vonal integrálódjon a meglévő országos vasúthálózatba. Ez ugyanis Budapestről és vidékről is mindenki számára gyorsabban és egyszerűbben elérhetővé tenné a repteret. Ezért kritizáltam élesen, amikor még másfél éve a kormány bejelentette, hogy Kínával együttműködve egy teljesen elkülönült lábakra állított külön vonalat építene a reptér és a belváros között.
Ehelyett a már évekkel ezelőtt elkészült, most újra leporolt terv szerint a különböző elővárosi és távolsági vonatok állnának meg a reptéren, egy új vonalon áthaladva a nemzetközi repülőtér előtere alatt. Ez a megoldás Budapesten belül egyszerre a Nyugati pályaudvar felé és a Déli Körvasúton át Kelenföld felé is adna kapcsolatokat, sűrű vonatközlekedéssel (10-15 percenként).
Ezáltal számos irányból lenne vonattal elérhető a repülőtér: nem csak a belvárosi Nyugatiból, de Újbudáról, a Közvágóhíd térségéből, de a vidéki nagyvárosok (Debrecen, Székesfehérvár, Nyíregyháza, Kecskemét, Szolnok) felől is.
Persze érdemes nagyon óvatosan közelíteni a mai bejelentéshez, hiszen egyszer már tartottunk itt 6-7 éve, aztán a kormány mégse építette meg a vasúti bekotest. Másrészről pedig egy vasútfejlesztés terén elpazarolt ciklus utolsó hónapjai jönnek, erősen kérdéses, ennyi idő alatt valójában meddig juthat a projekt és mi garantálja, hogy utána ne sikkadjon el.
Mindezzel együtt is komoly előrelépés az egy évvel ezelőtti helyzethez képest, hogy legalább a teljesen elhibázott kínai terv lekerült az asztalról.
Azt pedig akár a Rákosrendező ügye, akár a mai döntés is bizonyítja, hogy igenis az itt élőket képviselő Közgyűlés akkor jár el helyesen, ha világos és határozottan képviselt álláspontja van a Budapest jövőjét érintő ügyekben – még akkor is, ha a nyilvánosság az egyetlen eszköze, amellyel álláspontjának érvényt tud szerezni. Mert ha mi magunk sem tudjuk, hogy mit akarunk, akkor biztos semmi esély nincs a döntéseket befolyásolni.
- Niedermüller Péter véleménye Vitézy Dávid véleményérőlNiedermüller Péter Vitézy Dávid és én nem vagyunk barátok, de nincs is erre szükség. Abban a néhány ügyben, amiben eddig egyeztetnünk kellett, korrekt módon tudtunk együtt dolgozni. Budapest jövőjével kapcsolatbanElolvasom
- Az egykori Tungsram gyár területének fejlesztéséről szóló szakmai párbeszéd vette kezdetét a Design Week 2025 keretébenA Tungsram gyárterület jövője volt a Design Week 2025 kiemelt szakmai eseményének fókuszában. Urbanisták, építészek és fejlesztési szakértők indítottak párbeszédet az egykori ipari zónában rejlő hatalmas potenciál kiaknázásáról és aElolvasom
- Fontos győzelem Budapestnek és az országnak a reptéri vasút ma bejelentett régi-új terve!Vitézy Dávid Fővárosi képviselőként tavaly az egyik első előterjesztésem arra vonatkozott, hogy a Közgyűlés álljon ki a reptéri vasút eredeti, országos hálózatba integrált koncepciója mellett. Sokan akkor is lehurrogtak, hogyElolvasom
- Búcsú Komjáthy Györgytől: a magyar rádiózás legendájátólKomjáthy György neve összeforrt a magyar rádiózás aranykorszakával. A Magyar Rádió technikai rendezőjeként, majd zenei szerkesztőjeként működött, később a korszakos kereskedelmi adókon is meghatározó alak lett. A család közleményében ígyElolvasom
- Szombatról vasárnapra virradó éjjel beemelésre került az új Velencei gyalogos-kerékpáros hídMKIF Zrt. – Az ország útja Véget ért az éjjeli forgalomkorlátozás a Balaton irányába az M7-es autópályán Velencénél. Szombatról vasárnapra virradó éjjel beemelésre került az új Velencei gyalogos-kerékpáros híd utolsóElolvasom






